11-01-16



Graviditeten &
 förlossningen.

Jag:

*Vilka var dina favorit kläder? Jag hade på allt som jag har på mig nu, faktiskt. Men tights var skönast:)
*Vad var din/dina favorit rätter? Jag älskade fiskbullar & potatis, åt även TON av clementiner.
*Vad var dina/din favorit dryck? Det var nog cola som jag verkligen ville ha sedan lite senare i graviditeten.
*Vad tyckte du inte om? Lax & curry.
*Var det någon favorit rätt som ändrades? Nej, tror inte det.
*Vad var du mest sugen på? Godis, absolut!
*Hade du halsbränna? Nej, ingen alls.
*Hade du foglossning? Lite granna ja.
*Hade du sammandragningar? Nej, inga alls det heller.
*Mådde du illa? Oja, något otroligt!
*Vilken sovställning var bäst? Jag sov på mage tills sista natten. Så från vecka ett till vecka 39 sov jag på magen. Riktigt konstigt, men det funkade super bra!

*När var din BF dag? 23 Mars

*Gick du över tiden? Nej, Kate kom en vecka för tidigt.
*Hur mycket gick du upp i vikt? Jag gick nog upp runt 20, lite mindre tror jag men kommer inte riktigt ihåg.
*Hade du mycket vätska i kroppen? Nej.
*Hur var ditt psyke? Inga humörsvängningar alls, bara riktigt trött hela tiden.
*Gnällde/klagade du? Lite, hade så ont i ryggen & mådde så himla illa.
*Vad trodde du det var för kön? Jag var dunder säker på att det var en Olle i magen.
*Visste du vad det var för kön? Nej.
*Hur låg ditt SF mått? Det var alltid bra enligt bm.
*Var du rädd för något? Jag var rädd för att dö under förlossning. Men när jag väl var mitt i förlossningen hade jag inte en tanke på det.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb, utan en massa komplikationer.
*Hur ser du på graviditeten idag? Den var helt okej. Finns de som har det mycket värre, eller mycket bättre haha.

Förlossningen:

*När började din förlossning? På måndagmorgonen runt kl 06.00 den 15 mars.
*Hur började den? Jag började känna av lite "mensvärk".
*När åkte du/ni in till förlossningen? Vi var inne på förlossninegn 23.20, samma dag.
*Varför? Dom tyckte att vi skulle komma in & kolla hur öppen jag var.
*Vem/vilka åkte du in med? Min mamma.
*Fick du/ni åka hem igen? Nej, jag var 3 cm öppen så vi fick stanna.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Ryhov.
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm.
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag hade jävligt ont & sedan kom Kate.
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Min mamma & två barnmorskor.
*Tog du nått smärtstillande? Fick en morfinspruta som inte hjälpte alls, sedan tog jag lustgas. Shit, det var underbart!
*Grät du? Ja.
*Vad tyckte du var jobbigast? Att det gjorde så jäkla ont.
*Var du rädd för något? Att jag skulle dö, att barnet skulle dö, att jag skulle bajsa på mig & att jag skulle spricka sönder..
*Hur lång tid tog det? Från första minsta lilla värken till sista krystvärken så tog det ca ett dygn.
*Hur ser du på förlossningen idag? Jag hade en rättså bra förlossning, faktiskt.

Barnet:

*Vad blev det för kön? En liten tös.
*Hur mycket vägde barnet? 3105 g.
*Hur lång var barnet? 48 cm.
*Vad var huvudomfången? Oj, det har jag inte i huvudet.
*Hur mådde barnet? Hon mådde precis som man skulle!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0