11-01-15

Jag har inte hunnit med att blogga idag faktiskt. Ska berätta om min dag nu istället:)

Först så vaknade jag & Kate. Hon var jobbig imorse & jag blir sjukt irriterad när jag är trött. Hon lixom ligger bredvid mig & gnäller rör sig fastän hon blundar. Vet inte riktigt om det är någon period men iallafall tog mamma henne en stund på morgonen så jag fick sova lite lugnt, skönt:) Efter vi ätit frukost & klätt på oss så skulle vi bege oss till kulturhuset på loppmarknad! Där satt min kompis Malin med sina två kompisar & samlade in kläder till barn i fattiga länder. Jag har ju en massa barnkläder som Kate inte kan ha längre. Hade ändå behövt göra mig av med dom & vad är inte bättre än att ge dom till behövande små barn? Kläderna vi gav var i srtl 50-52 & i strl 62, så kläderna var i princip till nyfödda. Så det känndes bra:) Kate blev nöjd med när hon kunde hjälpa andra, såklart! Efter det åkte vi för att äta lunch, det gjorde vi på bernards. Vi tog kyckling wraps med taco chips & guaccamole. Riktigt gott var det! När vi satt där så njöt Kate som bara den! Hon flirtar med precis ALLA hon ser. Nu när hon kan vinka så vinkar hon till alla, ler så sött hon kan & om dom inte kollar så skriker hon till så dom gör det & sedan så vinkar hon & ler. Smart tjej va? Efter det så åkte vi till Willys på A6 så handlade jag lite grejer där tills jag & Ida skulle laga mat här hemma. Efter det så åkte vi hem & jag & Kate la oss i soffan & slappade tills Ida kom, vi var så trötta! När Ida kom så lagade vi lasange & gjorde sallad. Riktigt gott blev det. Efter det så åt vi godis, det är ju trots allt lördag:) Jag har haft en så underbart bra kväll med mina bästa tjejer! Ida & Kate är helt underbara!

Imorgon är det städning på schemat! Jag frågade mamma om hon kunde passa Kate två timmar imorgon om jag städade flitigt imorgon & det gick hon med på. Då ska jag ta & simma. Vill känna mig lite duktig & träna imorgon! Det är lite kvalitetstid för mig. Att vara själv lite & ta hand om sig själv. Även fast det bara är två timmar är det skönt! Det roliga är att jag saknar Kate varje lite stund jag är ifrån henne. Jag trodde ALDRIG & då menar jag verkligen aldrig, att jag skulle kunna känna såhär för en sådan liten person, men hon är mitt liv. Mamma är världens bästa barnvakt & det känns såklart bäst att låta mamma passa Kate när jag vill göra något men ändå är man orolig. Det är bara två timmar, men ändå så blir man orolig. Det är något litet som hela tiden undrar "Hoppas det går bra. Hoppas inget hänt. Hoppas allt är okej." Så tänker man. Det är så konstigt. Sedan när man träffar henne igen, efter två timmar så blir jag alldeles lycklig & hon med för den delen. Så underbart:) Men lite löjligt med tycker nog ni haha. Vänta bara tills ni får en egen liten knodd! Man får verkligen något helt annat att leva för, det går inte att beskriva. Hur har eran dag varit?

Nej, nu ska jag gå & tvätta mitt ansikte & borsta tänderna sedan ska jag sova. Imorgon är en ny dag. Pussar & kramar från mig<3




Kommentarer
Postat av: Julia, mamma till Kate

jag tycker vi är fina Kate o jag.....en härligt kladdig dag.

Mormor

2011-01-16 @ 10:37:47
URL: http://juliadaniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0