10-10-11

Hej på er! Sitter lite här vid datorn & pratar med Ida, min bästis. Hon är så fin. Kate kollar på barnpogram, fast hon är inte så glad just nu. Ska nog ta & göra lite välling så hon kan sova en stund snart. Igår var en sorlig dag men samtidigt fin & rolig. Jag träffade Amanda, Klara, Marielle & David för att äta lite innan vi åkte ut till habo för en minnesstund för Robin. Vi hade det jätte mysigt, pratade massa gamla minnen från skolan. Det är helt otroligt hur fort tiden går. Alla gamla vännen, man har ju inte samma vänner som man hade innan. Men en hel del av mina gamla vänner har jag kvar & det är jag så glad för. Man vet aldrig vad som kan hända eller med vem. Man tar livet så självklart hela tiden. Det är så otroligt dumt. Jag ska sluta ta allt för givet, för allt kommer inte alltid att finnas där. Det är jobbigt att ens tänka på den tanken men det är sant. Idag är det så himla fint ute. Jag vill hitta på något. Ut & gå i det fina vädret, men inte själv. Jag har ju såklart Kate men hon somnar ju alltid haha. Jag vill ut, umgås med folk!

Såg när jag kollade aftonbladet innan att tre kvinnor blivit överfallna igår i örebro, på ETT dygn. Det är helt sjukt. Nu varnar polisen kvinnor att gå ute sjävla på kvällen. Okej, det är bra att dom varnar men hur sjukr är det inte att man som kvinna inte ska kunna gå ute typ kl 23 på kvällen utan att vara rädd för att bli överfallen eller våldtagen. Jag är själv så rädd varje gång jag går ute själv när det är mörkt. Bara när jag ska ställa in barnvagnen i förrådet där nere i källaren så skydnar jag mig & sedan går jag utevägen för jag är så himla rädd & då är det inte ens sent! Det är så otroligt.

Nu ska jag fixa käk åt min lilla flicka som sitter i sin stol. Hoppas ni har det bra. PUSS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0