Surrogatmammor

Jag såg en dokumentär innan på kanal 5 som hette "bebis fabriken" eller något sådant iallafall. Det var i Indinen, där hade dom olika kliniker med unga kvinnor som födde barn åt andra. Jag tror att dom indiska kvinnorna fick 4 000 euro för att "hyra ut sin livmoder" som dom sa. Det låter ju ganska enkelt, alltså då menar jag känslo mässigt men det kan det ju inte vara. De som gjorde dokumentären interjuvade surrogatmammorna & frågade om de inte kände att det faktikst var deras barn med? Såklart så svarade dom att de faktiskt var ledsna & kände att de hade förlorat ett barn.

Det är så knepigt för de föräldrarna som inte kan få barnet. Det berodde på att mamman inte kunde bärna barnet eller så. Så då behövde dom en kvinna som kunde göra det. Alltså den indiska kvinnan hade inget att göra med barnet genetiskt utan det var den amerikansa mammans ägg & den amerikanska pappans spermie. Dom gjorde såndär konstgjord befruktning & så befruktades ägget utanför kvinnans kropp men sen sätter dom in det. Så barnet blev inte indiskt på något vis utan den lixom bara var i hennes mage. Men då tycker jag att det blir lixom tre föräldrar? Det är så konstigt.

Jag tycker verkligen inte att det är fel med surrogatmammor men ja menar det måste vara så himla svårt. Jag menar. Ja blir ju ensam om min skurtt, man tänkte ju på adoption men sen var det verkligen inget alternativ. Jag vill ha min lilla bebis själv. Men om man då tänker såhär : Vad skulle man göra om man inte kunde få barn? Om man verkligen ville ha ett eget barn? Då är det så fint med adoption. Men det måste vara så jobbigt att bära på ett barn i 9 månader & sedan lämna bort det? Jag förstår att man blir ledsen. Eller om man är "tvugen" att lämna bort sitt barn till adoption för att man verkligen inte har råd att ta hand om det på nåogot vis. Ja, det är ett svårt ämne. Men jag kan förstå lyckan med att ta hand om ett litet barn som inte föräldrarna kunde ta hand om. Men det måste vara svårt att lämna sin lilla klump med. Aja, jag älskar iallafall dokumentrer. Det är härligt, speciellt om det är om sjuka saker:D Just nu finns det inte så mycket att kolla på. Har på Ztv just nu, hade hoppats på att madTV skulle vara men ikke. Ska ta en alvedon strax & sova tror jag. Blir nog ingen skola i morgon heller.. Men det är föräldrargrupp på eftermiddagen & det vill jag verkligen inte missa. Det är om förlossningen med.. Jag hoppas jag kan gå på det. Frågan är ju om jag smittar, men jag hoppas inte det. Jag får se hur jag gör i morgon. Men hinner nog skriva lite i morgon med. Nu ska jag dricka upp min cola som sägsvara bra vid magsjuka, känner mig inte så magsjuk längre men det kanske kan lugna magen lite extra:) Sov gott med er. Olle hälsar, eller om det nu är Kate HIHI. PUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0