Så fruktansvärt gravid idag.

Nu sitter jag här igen, mätt & belåten. Känner mig så fruktansvärt gravid idag alltså. Man känner sig alldeles uppsvullen & ont i ryggen & andfådd så fort man gör en enda liten sak. Det är rätt jobbigt faktiskt. Plus att jag blir så arg på att det snöar nu igen. FY! Kan det inte sluta? Jag hatar det verkligen. Snö snö snö snööö. Halt halt halt haaalt! Nu när man är gravid måste man vara extra försiktig med, det är verkligen jobbigt. Man får gå som en gammal tant & se upp så man inte halkar. Sedan har jag så ont i min rygg med, usch usch. Det är bara problem just nu haha. Det är inte så lång tid kvar. 8:a veckor om allt går som det ska då. Man har så ont i svanken & i själva ryggen för man får en helt annan hållning. Fast det märker man inte direkt själv. Man står utåt med magen rätt ut i vädret haha. Eller iallafall jag. Jag fick ju massa små övningar jag skulle göra av sjukgymnasten som jag slarvar med ibland. Jag måste börja göra dom varje dag. Det hjälper ju. Det är inte så lätt att vara gravid, men det är härligt med! Det är otroligt att en bebis får plats i magen. Som jag skrev innan i inlägget V 32 så står det att bebisen ska väga ca 1,7 kilo nu. Galet, den börjar bli tjockis!:)

I morgon ska jag till barnmorskan & mäta magen, antagligen väga mig & lyssna på bebis hjärtljud. Det är underbart! Hittils har allt gått perfekt. Följer kurvan precis som man ska göra. När jag var där & vägde mig för 3 veckor sedan så hade jag gått upp 6,5 kilo. Nu ska man gå upp ca 500 g i veckan så borde gått upp 1,5 kilo till:P Nu är den enda tiden det är okej att gå upp haha. Men har inte gått upp så mycket faktiskt. Precis normalt, det är härligt ! Gjorde även ett glukos test för tre veckor sedan. Det är ett test där man kollar så man inte håller på att utveckla eller har fått graviditets diabetes men det hade jag inte, yääy! Man skulle fasta ett dygn, alltså inte äta något alls på ett dygn. Eller var det ett halvt dygn. Äh, det var iallafall ett bra tag. Man fick bara dricka vatten, knappt det. Sedan skulle man till vårdcentralen & ta blodvärdet först en gång. Sedan skulle man dricka ett glas ( 3 dl ) sockerlag typ. Fyfan, det var äckligt! Jag som älskar sötsaker haha. Det var typ sådär halvtjockt, hälften vatten, hälften socker. Slänga i sig det glaset med socker blandningen & sedan sitta still i två timmar. Fick sitta i väntrummet?! Det hade jag inte väntat mig. Så där satt jag, helt uttråkad. Somande faktiskt. Jag orkade inte bry mig om vad folk tyckte så jag sov, i en äcklig trästol:) Men iallafall, ingen diabetes. Det var ju bra:)

Nu ska jag säga godnatt till er, ni får sova så gott. Felixbelix ligger här bredvid mig & är söt. Ska nog ta & tvätta av mig mitt smink snart & sova. Jag skirver mer i morgon om hur det gick hos barnmorskan med bebis & moi:) Natti natti, PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0