Hicka i magen?

Jag läser ju varje vecka om hur bebisen utvecklas. För några veckor sedan stod det att man kan känna att bebisen hickar & det tror jag med all säkerhet att jag gjorde för någon timma sedan. Stackrs plutten, den hickade i flera minuter & intensivt med haha. Lilla vännen. Men det var roligt att känna för magen guppade hela tiden. Rätt glad att jag slapp hickan själv för jag tycker det gör så ont men bebis får hicka ibland, det är helt okej;)

Jag låg på ryggen en stund med & då ser jag att hela magen är sne. Bebisen låg på vänster sida eller något för där var det mycket större. Kanske trivs bättre där haha. Det såg rätt roligt ut, helt sne. Försökte ta kort, men det blir så dåliga kort med iphonen när det inte är bra ljus så korten blev inte så bra. Men sne var magen iallafall.

Jag måste bara tipsa om en svin bra hudkräm. Jag vet inte ifall det är någon mer som är gravid som läser min blogg men jag har hittat världens bästa hudkräm tror jag. Eucerin, heter den. Den köpte jag & pappa på apoteket. Tror den kostade 100 kr för den flaskan jag köpte. Antar att det är 500 ml i den, nej det var vist 400 ml.  När man frågar barnmorskan om hur man kan förhindra bristningar osv så sa hon bara att man skall smörja in sin mage & bröst med en bra hudlotion. Jag har smörjt in mig med lite alla möjliga sorter. Jag har inte fått bristningar, men det beror inte alls på hur mycket eller lite man smörjer in magen & brösten. Det är olika hormoner på olika tjejer som kan orska bristningar. Men man kan  även få det då för att huden töjs så mycket & inte bara pga hormoner. Men att ha en bra hudlotion förvärrar ju inte saker då, utan tvärt om. Men man kan förståss inte rå för om man nu skulle få bristningar & den skiten. Har sluppit det än så länge men magen ska ju växa ett tag till. Ialafall, jag hade letat efter en kräm som kunde åtefukta min hud på rikgit! Min hud var hur torr som hellst. Jag smörjde på morgon, när jag kom hem från skolan & på kvällen & ilband där imellan. Just när man smört in sigså var huden super bra inte fet eller torr. Men efter ett tag, speciellt om jag hade tagit på mig foundation så såg jag ut som jag varit i solen typ 100 timmar utan solskydd & flagnade bort allt. Det var verkligen så! Så jäkla fult & jobbig. Jag kände mig helt stram i ansiktet efter några timmar & fläcklig blev jag med. Men nu när jag köpte denna hudloution så är det SÅ mycket bättre. Smörjer jag in mig på morgonen så är jag mjuk i huden & lite "fuktig" eller hur man nu säger, fortfarande när jag kommer hem på kvällen & inte fuktig på ett dålig sätt utan på ett bra!:) Fuktig låter fel, men vet inte hur jag ska förklara det. Eucerin är verkligen en hudloution som jag kan rekomendera & den är sjukt värd sitt pris. Inte så dyrt, men lite dyrare än andra hudlotions. Den är ett mirakel om man nu får säga så:D

Nu är klockan 20 över 11 & jag är ledig i morgon, vilket innebär att jag inte behöver lägga mig, men vet ni vad? Det ska jag göra iallafall. Sjukt trött. Då är det så härligt att lägga sig & sova. Ska upp kl tio i morgon senast för att packa. Vi håller ju på att flytta som sagt & jag har inte packat något så måste ta tag i detta. På tisdag kommer flyttbilen. Buhu, det är sjukt hemskt men spännande med. En ny start blir det. Jag & mami ska nog klara det. Super fin lägenhet vi ska bosätta oss i. Ska ta bilder när jag köpt en ny batteri laddare så jag kan ladda mina batterier till min kamera. Lite bättre bilder med den. Men nu ska jag & Olle sova hade jag tänkt. Ett glas jucie först & sen borsta gaddarna, sminket är redan borta. Sov gott med er så hörs vi i morgon. Babyboo hälsar. PUSS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0