Barnmorskan

Som sagt var jag hos barnmorskan idag & kollade allt man ska kolla:) Urinen, som jag alltid glömmer att fixa hemma men som tur var så hade jag lite på lager när jag kom dit haha. Blodtrycket,vikt, livmodern mäter man & lyssnar på bebis ljudhjärta. Allt var bra. Mitt kiss, blodtryck & vikten var bra, precis som den skulle. Livmodern är nu 30 cm när hon mäter. Den växer rätt mycket alltså. Den ska upp ända till under brösten sedan så den ska växa en bit till. Bebis hjärta slog så fint så:) 142 slag i minuten tror jag det var. Super bra det med:) Jag hade gått upp 2 kilo sen sist, ett halvkilor mer än jag tänkt. OHNO:( Men men, det var ju helt okej så. Clucken hörde med hjärtat, min första kompis som hört & hon har även haft äran att känna Olle boxas! Grymt alltså. Det är bara ja, hon & min pappa som kännt bebisen sparkas. Den vill inte sparka för vem som hellst förstår ni.

Detta var nog mitt sista barnmorska möte här där jag bor nu. Vi flyttar ju på tisdag & då ska jag få en ny barnmorska. Förhoppningsvis hon som är med på föräldrarkursen. Hon skulle vara perfekt! Får ringa & boka tid så får vi se vem det blir. Lite rörigt att byta allt nu just den sista tiden men det får gå:)

Jag är verkligen så trött nu alltså! Vill bara lägga mig & sova. Men nej, jag ska äta först haha. Det är faktiskt jobbigt:) Man måste äta mycket nu när man har en skrutt i magen! Oj, nu snurrade han, eller hon runt. När jag satte på Håkan Hellström. Det är ju ett bra tecken! WONDERFUL:) Jag kanske har en liten Håkan Lover där inne? Haha, beisen blev faktiskt galen. Härligt. För jag har inte märkt det innan att den gillar en viss typ av musik. Har på Mitt Gullbergs Kaj Paradis med Håkan & den är ju rätt livlig. Sådan lycko låt. Jag älskar den. Nu fick det mig att tänka på när jag, Benne, Dessan & Alex var & kollade på Håkan i sommras. Det var härligt. Så min bebis har faktiskt hört Håkan live. Det är inte illa. Fast det var ganska tidigt så då kunde jag inte känna om han snurrade runt där inne, men det gjorde den säkert haha. Sötungeee.

Nej, nu ska jag ta & äta sen tänkte jag fixa ett inlägg där man ser min mage ordentligt men får se om jag vågar. Det blir en överraskning. Höres sen snyggingar. PUSS

                                                                         !OBS!
                                            Inte min hand som håller i ölburken & Cigaretten ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: http://michaeladesiree.blogg.se

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0